آندسته از تایرهایی که دارای عیب ذاتی ناشی از مراحل تولید بوده و مصرف کننده چه بطور مستقیم و چه غیر مستقیم در بروز و ایجاد آنها نقشی نداشته باشد با توجه به دیگر شرایط ذکر شده ، جایگزین می گردد. لذاجهت ریشه یابی اشکال و اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص جایگزینی ، تایر معیوب توسط متخصصین شرکت بررسی خواهد شد.
در اولین قدم ، عوامل مجاز فروش و خدمات پس از فروش که آموزشهای لازم را در این خصوص دریافت نموده اند کنترلهای لازم برای ریشه یابی اولیه اشکال را انجام خواهند داد ولی نهایتا نظر تخصصی کارشناسان شرکت مجوز تائید و جبران تایر مرجوعی می باشد. در صورت بروز اختلاف ، مرجع تشخیص نهایی در تعیین علت اصلی عیب تایر ، ” سازمان ملی استاندارد ایران ” خواهد بود.
پرداخت کلیه هزینه های کارشناسی و ارسال تایر به عاملین فروش و به آدرس شرکت بعهده مصرف کننده بوده و در صورت اثبات عیب ذاتی ، شرکت راسا متقبل و پرداخت خواهد نمود.
تایرهایی که کد فعالسازی گارانتی برای آنان صادر گردیده و در کارت ضمانت نامه ثبت شده باشد مشمول گارانتی بوده و شرکت از پذیرش تایرهای ثبت نشده معذور است .